Aku seorang tomboy


Saya hanya ada adik beradik lelaki, kalau saya lembut dan lembik sangat mesti kena buli punya. Saya nak cantik juga tapi kalau makeup selalu kena ejek. Pakai lip gloss pun rasa malu, jalan pandang ke bawah je.

 Bila dah masuk alam pekerjaan dalam bidang perhotelan kenalah makeup.Sebab malu tak tahu makeup kita intai intai orang lain makeup kat loker pastu ikut. Apa orang pakai, entah warna bedak sesuai ke tak kita beli je. 

 Tahun 2015 saya nekad belajar jaga muka, belajar makeup. Mula mula tu memang geramlah kenapa bedak bercapuk, warna eyeshadow tak timbul, kening tuuuuu alahaiii... 

 Alhamdulillah ada yang sudi bagi kelas makeup percuma, yang best dia ajar step by step dan kita makeup sendiri muka kita. Kalau salah dia tegur, bagi tips. Itu yang suka sangat tu. Ada makeup saya belajar dari video dan fb live tapi tak semua nak layan soalan 'bodoh' kita kan.

  Sekarang masih belajar lagi, sebab teknik makeup selalu berubah sesuai dengan trend dan umur kulit muka kita. Ye, pakai concealer untuk instamakeup tak sama dengan untuk wanita 30 - 40an keatas. 
 
  Nasihat saya, bila orang kata praktis je makeup, buat banyak kali tu kita buat je. Bila orang tegur tu down 30 saat je lepas tu cuba lagi. 

 Kulit muka kita pun jangan giveup jaga kulit muka kita. Fikir jangka panjang. Bila tengok gambar lama dengan gambar sekarang saya tersenyum lebar. Berbaloi 👍

 Kelas basic makeup dan skincare secara percuma hubungi Yus 011 21768658

Comments

Popular Posts