Serum, suncreen dan pelembap. Mana satu dahulu?


Anda boleh menghabiskan beribu-ribu ringgit untuk dapatkan produk penjagaan kulit yang terbaik, tetapi jika anda tidak mengikut step yang betul, anda tidak akan dapat kebaikan dan manfaat daripada produk tersebut sepenuhnya.



 Rutin penjagaan wajah sangat penting dan mudah, tetapi masih menjadi salah satu topik kecantikan yang paling mengelirukan untuk pengguna: Adakah pelindung matahari / suncreen dipakai sebelum atau selepas pelembap?


Apabila anda mempunyai lima botol krim putih yang hampir sama di hadapan anda, boleh jadi sedikit membingungkan. Ikuti kata pakar dermatologi mengenai turutan penjagaan kulit yang betul.


"SPF adalah langkah terakhir didalam rutin penjagaan kulit anda," jelas ahli dermatologi, Dr Shari Sperling.


Pertama, memakai ubat atau preskripsi topikal (jika ada), kemudian diikuti dengan menyapu serum dan pelembab anda. Akhirnya, pelindung matahari anda (yang dikatakan oleh Dr. Sperling harus mempunyai SPF 30 atau lebih tinggi). Pelindung matahari adalah langkah terakhir dalam rutin penjagaan kulit anda, kerana ia berfungsi sebagai perisai dari matahari.


Tetapi ini bukan pertanyaan sunscreen yang paling mengejutkan yang kami terjumpa. Rupa-rupanya, pembaca tertanya-tanya: Adakah pelindung matahari dipakai sebelum atau selepas solek?


"Ya, anda boleh memakai solekan anda di atas pelindung matahari," mengesahkan pakar kulit dermatologi yang disahkan oleh Dr. Shari Sperling. "Secara kosmetik, anda tidak akan mahu meletakkan krim pelindung matahari yang tebal dan putih ke atas solek anda." Dan selagi anda menggunakan SPF 30 atau lebih tinggi sebelum meletakkan makeup, anda masih mendapat perlindungan yang sama.
 - Sumber: In Style


Ingat aturan skincare :

πŸ‘‰ serum πŸ‘‰ pelembap πŸ‘‰ sunscreen


Tetapi kalau guna Mary Kay Timewise 3d Day Cream spf30 lagi senang sebab pelembap ini ada suncreen sekali:

πŸ‘‰Serum πŸ‘‰ Timewise 3d Day Cream spf30




Yang ada masalah kedutan , guna Mary Kay Timewise Repair Volu-firm Day Cream spf30:

πŸ‘‰ serum πŸ‘‰ Timewise Repair Volu-firm Day Cream spf30


 Hubungi Yusalma di 011 2176  8658 untuk konsultasi kecantikan, dapatkan nasihat produk yang bertepatan dengan masalah dan tahap kesihatan kulit anda secara percuma.


  • Yusalma adalah perunding kecantikan bebas yang berdaftar dibawah Mary Kay. Beliau juga menawarkan kelas penjagaan kulit dan makeup asas secara percuma untuk induvidu, dan badan koperat. 



Comments

Popular Posts